Gaziantep denize bağlanıyor: Dünyada bir ilk

Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan edinilen bilgiye göre; Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin altyapısına ilişkin projeler için uluslararası finansman sağlama çalışmaları devam ediyor. Bu çalışmalar sayesinde, bölgenin ekonomik ve lojistik gücünü artıracak Dörtyol-Hassa Otoyolu ve Demir Yolu Projesi’ne yaklaşık 1,55 milyar avro değerinde uluslararası finansman desteği temin edildi. Gaziantep’i İskenderun Limanı’na bağlayacak proje, demir yolu ve karayolu ulaşımını entegre eden fonksiyonel üçlü tüp tünel tasarımıyla dünyada bir ilk olacak.

Gaziantep’i İskenderun Limanı’na bağlayacak Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Tünelleri Projesi için imzalar atıldı. Proje, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ni özellikle de Gaziantep’teki ihracatçıları Amanos Dağları’nın altından, her biri 20 kilometre uzunluğundaki 3 tünelle İskenderun Limanı’na bağlayacak. Bu proje bölgeden ihracatın artmasına katkı sağlayacak. Hazine ve Maliye Bakanlığı’ndan edinilen bilgiye göre; İskenderun Körfezi’ni Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne doğrudan bağlaması nedeniyle stratejik önem taşıyan Dörtyol-Hassa Otoyol ve Demir Yolu Projesi için yaklaşık 1,55 milyar avro tutarında dış finansman sağlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü koordinesinde Doğuş İnşaat-Eze İnşaat ortaklığı ile yürütülen projede, 2 karayolu, 1 demir yolu tüneli ve bağlantı yollarıyla birlikte toplam 80 kilometreyi bulan Türkiye’nin en uzun tünelleri inşa edilecek. Ekim ayında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla düzenlenecek törenle ilk kazmanın vurulacağı projenin 2031 yılında tamamlanması hedefleniyor.

İskenderun-Gaziantep ve İskenderun-Kahramanmaraş güzergâhlarında ulaşımı kısaltarak güvenli ve konforlu bir ulaşım imkânı sunacak proje, bölgenin ticaret hacmini artıracak ve ekonomik canlılığı destekleyecek önemli bir adım niteliği taşıyor. İskenderun Körfezi’ndeki limanların Amanos Dağları’na yakın konumu nedeniyle yaşanan lojistik ve depolama alanı yetersizliğine çözüm getiren proje, bu ihtiyaçların Hassa’daki elverişli alanlar üzerinden karşılanmasını sağlayarak bölgesel kalkınmaya stratejik katkı sunacak.

Proje kapsamında kurulacak depreme dirençli kara ve demir yolu ulaştırma altyapısı sayesinde, bölgenin kesintisiz erişim kapasitesi güçlendirilerek olası afet durumlarında da kesintisiz ulaşım güvence altına alınacak.

DÜNYANIN İLK FONKSİYONEL ÜÇLÜ TÜP TÜNELİ

Proje kapsamında gerçekleştirilecek tünel yapısı, demir yolu ve karayolu ulaşımını entegre eden fonksiyonel üçlü tüp tünel tasarımıyla, mühendislik alanında dünyada bir ilke imza atacak. Projede yer alan tüneller sadece Türkiye’nin değil, dünyanın en uzun fonksiyonel üçlü tüp tünel sistemi olma özelliğini de taşıyor.

İskenderun-Gaziantep ve İskenderun-Kahramanmaraş güzergahlarında ulaşımı kısaltacak proje iki etaptan oluşuyor. Tünel yapımını kapsayan ilk etap Hassa Kavşağı’nda sona erecek. Karayolu bağlantısı ise Toprakkale-İskenderun Otoyolu’ndan ayrılarak Dörtyol Kavşağı’ndan, Amanos Dağları’nın altından geçerek Hassa üzerinden Kırıkhan-Nurdağı güzergahındaki yolla birleşecek. Projedeki 1×1 (tek hat) olacak demir yolu hattının toplam uzunluğu 55.092,713 m, 2×2 şeritli olacak olan otoyolun uzunluğu ise 25.750 m olarak planlandı.

Proje ile 121 km olan Nurdağı-Osmaniye-Dörtyol (Payas) güzergâhı 20,6 km kısalarak 100,4 km, 78,8 km olan Payas-İskenderun-Kırıkhan-Hassa (Deliçay) güzergâhı 53,4 km kısalarak 25,4 km ve 84 km olan Payas-Fevzipaşa arasındaki demiryolu güzergâhı ise 29,6 km kısalarak 54,4 km olacak.

21 YIL SÜRELİ YURT DIŞI FİNANSMAN

Dörtyol-Hassa Demir Yolu ve Otoyolu Tünelleri Projesi’nin iki yıl önce gerçekleştirilen ihalesi, 44 milyar TL ile en düşük teklifi sunan Doğuş İnşaat-Eze İnşaat ortak girişimi tarafından üstlenildi.

Hazine ve Maliye Bakanlığı ile yürütülen çalışmalar sonucu proje için 1,55 milyar Euro tutarında dış finansman temin edildi. ECA kredi maliyeti yalnızca EURIBOR + %0,80 olan projenin finansmanına ilişkin anlaşmalar, Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Société Générale liderliğindeki kreditörler arasında imzalandı.

Söz konusu finansmana İsveç ve İtalya’nın ihracat kredi kuruluşları EKN ve SACE ile İslam Kalkınma Bankası bünyesinde faaliyet gösteren İslam Yatırım Sigortası ve İhracat Kredisi Şirketi altında çeşitli uluslararası bankalar katıldı.

ULAŞIM AĞINA 26 KM YOL, 23,5 KM DEMİR YOLU VE 6 ALT GEÇİT EKLENECEK

Bu proje ile; ulaşım ağına yaklaşık 26 kilometrelik bağlantı yolu ve 23,5 kilometrelik demir yolunun yanı sıra 2’si bağlantı yolu, 1’i demir yolu için olmak üzere toplam 3 tünel, 6 alt geçit, 1 üst geçit, 2 köprü, 2 viyadük, 1 derivasyon kanalı, 3 giriş-çıkış gişesi ile 5 menfez yapılması hedefleniyor.

Related Posts

Dev firma iflasın eşiğine geldi

Türkiye’nin köklü firmaları bir bir konkordato ilan ederken son başvuru da 2013’te Gaziantep’te kurulan Konil Kağıt oldu. Yıllık yaklaşık 30 bin tonluk üretim yapan geri dönüşüm devi, girdiği mali darboğaz nedeniyle Gaziantep 1. Asliye Ticaret …

Brent petrol yeni haftaya düşüşle başladı: Neler oluyor?

Geçen hafta yüzde 4 değer kaybeden petrol, yeni haftaya da düşüşle başladı.Brent Petrol, Rusya ile ABD’nin Ukrayna’da ateşkes anlaşmasına yaklaşması beklentisiyle geçen hafta yüzde 4’ten fazla geriledikten sonra, yeni haftada da düşüşünü sürdürdü …

Abdülhamid Han Sondaj Gemisi, 3 Yılda 75 Milyar Metreküp Doğal Gaz Keşfetti

Türkiye’nin milli enerji filosuna katılan 7’nci nesil Abdülhamid Han Sondaj Gemisi, görevde geçirdiği 3 yılda Karadeniz’deki Göktepe-3 kuyusunda 75 milyar metreküplük doğal gaz rezervi keşfetti. Geminin, Akdeniz ve Karadeniz’de toplam 9 kuyuda sondaj faaliyetleri yürüttüğü bildirildi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, geminin keşifleri ile Türkiye’nin enerji bağımsızlığı hedefine önemli bir adım atıldığını vurguladı.

Tekirdağ’daki Yangın Mağdurlarına Yardım

Yangınlarda zarar gören Tekirdağ vatandaşlarına çadır ve maddi yardımlar ulaştırıldı.

Yurt Dışında Eğitim Talebi Yüzde 30 Arttı

Yüksek üniversite ücretleri nedeniyle Türkiye’den yurt dışına eğitim talebi artıyor.

Sonu deprem vergisi gibi olmasın! Dünya Bankası, İstanbul depremine hazırlık için 650 milyon dolar verdi!

İçeride siyasi kriz ile birlikte ekonomide ibreler kırmızıya çalınca, dışarıda yatırımcı turuna çıkan Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek krediyle döndü. Şimşek’in girişimleri sonrası Dünya Bankası, 650 milyon dolarlık kredi desteğini onayladı …