ABD’den kritik düzenleme: Tesla’nın kaza raporlama belası bitiyor mu?

Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı’ndan Otonom Araç Kazalarıyla İlgili Yeni Düzenleme

Geçtiğimiz hafta Amerika Birleşik Devletleri Ulaştırma Bakanlığı (DOT), otomobil üreticileri ve teknoloji şirketlerinin otonom ve gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) donanımlı araçlarının karıştığı kazaları bildirme yükümlülüklerinde önemli bir değişikliğe gittiğini duyurdu.

Eski ABD başkanı Biden döneminde başlatılan orijinal kural, özellikle Seviye 2 olarak sınıflandırılan ve sürücünün sürekli dikkatini gerektiren ADAS sistemlerini kullanan araçların karıştığı belirli kazaların Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne (NHTSA) bildirilmesini zorunlu kılıyordu. Ancak yeni düzenlemeyle birlikte, artık belirli senaryolardaki kazaların raporlanması gerekmeyecek.

Hangi Kazalar Artık Bildirilmeyecek?

Yeni düzenlemenin getirdiği temel değişiklik, bildirim zorunluluğundan muaf tutulan kaza türlerini tanımlaması. Buna göre, araçların çekilmesiyle sonuçlanan kazalar bile, eğer bu kazalarda herhangi bir yaralanma, ölüm, hava yastığının açılması gibi ciddi bir durum yaşanmamışsa veya savunmasız yol kullanıcıları (yayalar veya bisikletliler) kazaya dahil olmamışsa, bildirilmek zorunda olmayacak.

ABD Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinin açıklamalarına göre, bu değişikliğin temel amacı, otomobil üreticileri ve teknoloji şirketleri üzerindeki “bürokratik yükü azaltmak” ve raporlama çabalarını en kritik güvenlik olaylarına odaklayarak “güvenliği önceliklendiren ulusal bir standart oluşturmak.” Bu adımın, toplanan verilerin daha verimli analiz edilmesine olanak tanıması hedefleniyor.

Yeni Kararın Tesla Üzerindeki Önemli Etkisi

Bu kural değişikliğinden en çok etkilenecek ve raporlama yükü önemli ölçüde hafifleyecek şirketlerden biri Tesla olarak öne çıkıyor. Zira önceki düzenleme kapsamında, NHTSA’ya bildirilen ADAS ile ilgili kazaların büyük çoğunluğunu Tesla araçlarının karıştığı olaylar oluşturuyordu. NHTSA’nın verilerine göre, Temmuz 2021’den yeni düzenlemeye kadar ADAS donanımlı araçların karıştığı toplam 2.359 kaza bildirilmişti. Bu kazaların yaklaşık %86’sı, yani 2.030 tanesi Tesla tarafından raporlanmıştı.

NHTSA’nın kendi analizleri, Tesla’nın daha önce bildirdiği kazaların yalnızca %12’sinin yeni ve daraltılmış bildirim kriterlerini hala karşılayacağını tahmin ediyor. Bu oran, Tesla’nın ajansa sunması gereken kaza raporu sayısında dramatik bir düşüş anlamına geliyor.

Güvenlik Endişeleri ve Geçmiş Soruşturmalar

Orijinal kuralın uygulamaya konulmasındaki temel amaç, otomobil üreticilerinin otonom ve gelişmiş sürücü destek teknolojilerinin performansı hakkında şeffaflık sağlamasını teşvik etmekti. Ancak, özellikle Tesla’nın Otopilot ve Tam Otonom Sürüş (FSD) gibi yaygın olarak kullanılan Seviye 2 sistemleri nedeniyle yüksek bildirim sayısı, şirketin gelişmiş sürüş teknolojileriyle ilgili güvenlik endişelerinin ve kamuoyu odağının merkezine yerleşmesine neden oldu. NHTSA, geçmişte bu sistemlerin karıştığı birçok kazayı derinlemesine incelemeye almış ve soruşturmalar yürütmüştü. Yeni kural, bu tür daha az ciddi sonuçlu olayların kamuoyu nezdindeki görünürlüğünü azaltabilir.

ABD Ulaştırma Bakanlığı’nın bu son düzenlemesi, otonom ve ADAS teknolojilerinin güvenliği hakkında veri toplama sürecini yeniden şekillendiriyor. Amaç, ajansın ve sektörün en kritik güvenlik olaylarına odaklanmasını sağlamak olsa da, bu değişikliğin şeffaflık üzerindeki potansiyel etkisi ve hızla gelişen otonom sürüş teknolojisi alanındaki veri toplama standardını nasıl etkileyeceği sektörde ve kamuoyunda tartışılmaya devam edecektir.

Related Posts

Evren simülasyon mu? Kütleçekimiyle uzmanların açıklamaları

İngiltere’nin Portsmouth Üniversitesi’nde görev yapan fizikçi Dr. Melvin Vopson, evrenin bir bilgisayar simülasyonu olabileceği yönündeki tartışmaları yeniden alevlendiren bir çalışma yayımladı. AIP Advances dergisinde yer alan makalesinde Vopson …

Yapay zeka asistanı Gemini’ye doğrudan erişim genişletildi

Samsung, Galaxy A Serisi’nin bazı modellerinde, tek tuşla Google’ın yapay zeka (A) destekli asistanı Gemini’ye doğrudan erişimi genişletti.

140 milyon yılda sadece 1 saniye sapan ‘atom saati’ geliştirildi

Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan Ulusal Standartlar ve Teknoloji Enstitüsü (NIST), şimdiye kadar geliştirilen en hassas atom saatlerinden birini tanıttı. Yeni saat, zamanı ölçmede referans alınacak düzeyde doğruluk sağlıyor.

Netflix yeni televizyon deneyimini tanıttı

Netflix, gelecek haftalarda üyeleriyle buluşturacağı ve tasarımının yanı sıra geliştirilmiş öneri ve arama sistemleriyle dikkati çeken yeni televizyon deneyimini duyurdu.

Araştırma sonuçları yayımlandı: Bebeklerin ilk adımında genetik ve çevre etkisi

Yeni bir araştırma, bebeklerin ilk adımlarını ne zaman attığının sadece çevresel koşullara değil, aynı zamanda genetik mirasa da bağlı olduğunu ortaya koydu. Çalışmaya göre bebeklerin 9 ila 15 ay arasında yürümeye başlamasında hem genetik hem çevresel etkenler birlikte rol oynuyor.

Çin, düşmanı hayalet gemilere yönlendirecek sistem geliştiriyor

Çin’de savunma ve havacılık sanayinde faaliyet gösteren Pekin Telemetri Araştırma Enstitüsünün, düşmanı, radarları var olmayan hayalet gemi filolarına yönlendirebilecek yetkinlikteki bir sinyal bozucu sistem üzerinde çalıştırdığı bildirildi.